خانه / ایده‌هایی در مدیریت / مختصری پیرامون دومین همایش ملی صنعت بازیافت (( از زمین برای زمین ))

مختصری پیرامون دومین همایش ملی صنعت بازیافت (( از زمین برای زمین ))

همایش ها عموماً محل سخنرانی و بیان نقطه نظرات است.

در این نشست که روز دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ برگزار شد، رئیس اتاق بازگانی اصفهان، عضو هیئت مدیره اتحادیه، معاون برنامه ریزی استانداری اصفهان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، استاد دانشگاه، معاون اداره کل محیط زیست، رئیس دانشکده محیط زیست، دبیر انجمن فلزات، نماینده مجلس سخنرانی کردند.
هر یک از این بزرگواران از جایگاه تخصصی خودشان به موضوع بازیافت نگاه کرده و نکاتی را بیان نمودند.
برداشت کارشناسی از این جلسه نشان از وجود باید است. باید برای موضوع پسماندها و مدیریت آنها بسیج همگانی تشکیل شود. هر کدام از بزرگواران به موضوعاتی اشاره میکردند که واقعاً جای تامل بسیار داشت. از جمله موضوع گرم شدن دمای کره زمین که یک موضوع جهانی است تا نفوذ شیرابه های حاصل از زباله شهر اصفهان در محل دفن، طی چهل سال گذشته تاکنون.
دامنه موضوع پسماند و اهمیت برنامه ریزی برای مدیریت این مهم هر روز بیش از گذشته احساس میشود.
جمعیت روبه افزایش بوده و طبیعتاً نیاز آموزش بیش از آنچه تاکنون شکل گرفته، لازم به نظر میرسد.
بخشی از حاضرین جزء فعالان فلزی بودند و آنها نیز دغدغه های مرتبط داشتند. بعنوان مثال برای به دست آوردن فولاد، نیاز جدی به جمع آوری قراضه محسوس است. اما حجم قابل توجه این قراضه در ایران فرآوری نشده وارد کارخانه های ذوب میگردد. این مسئله فارغ از زیان اقتصادی اش، لطمات جبران ناپذیر زیست محیطی به همراه دارد، تا جایی که در این جلسه از مقامات مسئول درخواست شد استفاده از قراضه شرد شده را بعنوان قراضه با کیفیت به صورت یک مصوبه قانونی درآورند تا همه مصرف کنندگان مکلف باشند نیازشان را از قراضه حاصل از دستگاههای شردر گذرانده و بهره برداری نمایند.
به نظر میرسد توجه ویژه به مسائل مرتبط با مدیریت پسماند و بازیافت لازم است بسیار جدی تر از گذشته مد نظر مسئولین محترم، صاحبان صنایع و مردم قرار گیرد.

با احترام

این مطلب را هم بخوانید!

معرفی شرکت BSR-Berlin

وظیفه این شرکت بازیافت پسماند – گیاه، درخت، بوته درخت های کریسمس، میوه و سبزیجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *