خانه / ایده‌هایی در مدیریت / حمایت از کالای ایرانی

حمایت از کالای ایرانی

سال ۱۳۹۷ بر همه مردم عزیز ایران مبارک.

به دلیل اهمیت توسعه اقتصاد و رونق چرخه عملکرد پولی امسال توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گرفته است. طبیعتا” این اقدام ارزشمند با هدف ایجاد عمق در بین همه مردم علی الخصوص نسل نو صورت پذیرفته است. این یعنی توجه من بعنوان یک بزرگسال به خرید تولیدات کشورم اعم از لباس مثل شلوار، پیراهن ، دامن، لوازم منزل مثل یخچال، تلوزیون، اتو، انواع خوراکی ها مثل آدامس، شکلات تا لوازم تزئینی و تجهیزات صنعتی، شیمایی، بهداشتی .

عموم بزرگسالان بر اساس تجارب خودشان کالاهایی که دارای کیفیت مطلوب هستند را طی این سالها ایرانی خریداری کرده و در مورد مواردی که کیفیت مناسبی نداشته اند از مشابه خارجی بهره برده ایم.

مثال طنز بنر که اخیرا” در فضای مجازی گسترش داشت میتواند یک نمونه از آن باشد. طبیعتا” خرید کالای با کیفیت پایین برای هیچ کس مطلوب نیست. اما شاید یکی از پر رنگ ترین راههای نجات از بحرانهای اقتصادی ایجاد رونق در بازار داخلی باشد.

بر این باورم که ابلاغ سیاستهای حمایتی برای رسیدن به این مهم که حمایت از کالای ایرانی نام دارد میتواند به شدت تسهیل کننده و پیش برنده باشد. بعنوان مثال همه شرکت های تولیدی که تحت نظارت وزارت صنعت معدن تجارت با اخذ پروانه بهره برداری درحال فعالیت هستند از وجود صنایع زیر زمینی که بدون مجوز فعالیت دارند نالان هستند و اظهار میکنند که این شرکتها توان رقابت را از همه ما گرفته اند. شاید روش هایی سریع مثل ۱) معافیت مالیاتی ۲) معافیت از پرداخت حق بیمه پرسنل شاغل ۳) در نظر گرفتن تسهیلات بانکی فوری بدون بهره  برای همه تولیدکنندگان داخلی که دارای پروانه بهره برداری هستند بتواند تحقق تاکید ارزشمند مقام معظم رهبری را سرعت بخشد. (( و البته موارد مشابهی که طبیعتا” توسط دستگاههای ذیربط میتوان به آن رسید ))

وجود فرهنگ سازی در ایران خصوصا” برای نسل جدید که در آینده باید اقتصاد کشور را بسازند بسیار دارای اهمیت است. از این رو تولیدکنندگان دقت داشته باشند که کودکان و نوجوانان و جوانان در ابتدا به خوبی اعتماد خواهند کرد و اگر به دلیل کیفیت پایین این اعتماد از بین برود راه برای جلب اعتماد مجددشان دشوار خواهد شد. همه مردم یک کشور طبیعتا” تمایل دارند اقتصاد خوب و رونق بازار مطلوب داشته باشند. همه تولید کنندگان تمایل دارند خوب تولید کنند و به خوبی هم محصولشان را به پول تبدیل نمایند. این یک همت و عظم ملی نیاز دارد.

همه با هم تلاش کنیم تا کالای با کیفیت تولید کرده و خودمان را بعنوان یک ایرانی مقید سازیم تا کالای با کیفیت ایرانی را شناسایی و خریداری کنیم و حتی معرفی آن را در فضاهای مجازی به اشتراک بگذاریم.

تبلیغ همیشه نباید با پول همراه باشد، ورود به این کار با هدف حمایت از کالای ایرانی صورت پذیرد.

 

 

با احترام

این مطلب را هم بخوانید!

 نکات قابل توجه و مفید برای بالا بردن مهارت های ارتباطی

تلاش کنیم : ۱- یک شنونده واقعی باشید! ۲- حس همدردی خود را تقویت کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *