خانه / بازیافت ها / برنامه ریزی برای احداث ۱۵ زباله سوز در کلانشهرها و نوارساحلی شمال کشور

برنامه ریزی برای احداث ۱۵ زباله سوز در کلانشهرها و نوارساحلی شمال کشور

http://www.imo.org.ir

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت : مطابق برنامه جامع پسماند عادی کشور طی ۵ سال آینده ۱۵ زباله سوز در کشور ساخته و بهره برداری می شود که با توجه به وجود فناوری های پیشرفته و توانمندی های ژاپن، آماده همکاری با این کشور هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مسعود احمدی که صبح چهارشنبه ۳۰ دی ماه در نشست مشترک هیاتهای ایرانی و ژاپنی سخن می گفت، افزود : این زباله سوزها شامل ۸ زباله سوز در کلان شهرها و ۷ زباله سوز در شهرهای استان های شمالی است.

وی همچنین در خصوص استفاده از زباله سوزها در فرایند مدیریت پسماندهای شهری گفت : در حال حاضر احداث و بهره برداری از سه دستگاه زباله سوز در کشور آغاز شده که نخستین آن در تهران با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در حال بهره برداری است.

احمدی افزود : در نوار ساحلی شمال کشور با توجه به شرایط خاص جغرافیایی این مناطق، بویژه کمبود زمین برای دفن،نیاز به احداث زباله سوز بیشتر احساس می شود.

وی در ادامه گفت : قانون مدیریت پسماند و آئین نامه های اجرایی آن بیش از ده سال قبل به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که در آن مواد خوبی برای ارتقا سطح مدیریت پسماندهای شهری از سوی شهرداری ها وجود دارد.

احمدی گسترش فرهنگ سازی در عرصه مدیریت پسماند را از دیگر اولویتهای این بخش عنوان نمود و گفت : طی یک برنامه پنجساله قصد داریم میزان تفکیک زباله از مبداء را در شهرهای کشور به ۳۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود : مطابق برنامه پنج ساله مکانیزاسیون جمع آوری زباله در شهرها باید از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش یابد.

احمدی همچنین اظهار کرد : در نظر داریم در پایان برنامه پنج ساله ۸۰ درصد پسماند تولیدی در کشور به روش های مختلف بازیافت شود و۲۰درصد بصورت بهداشتی دفن شود.

این مطلب را هم بخوانید!

معرفی شرکت BSR-Berlin

وظیفه این شرکت بازیافت پسماند – گیاه، درخت، بوته درخت های کریسمس، میوه و سبزیجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *