خانه / بازیافت ها / نیاز جدی پاکسازی سواحل

نیاز جدی پاکسازی سواحل

در ایام تعطیلات همچون نوروز باستانی، تابستان، آخر هفته ها و موارد دیگر حجم قابل توجهی از هموطنان ارجمند برای رسیدن به آرامش عازم سفر میشوند. از مناطق خاص کشور که سالانه پذیرای توریست فراوان میباشد، میتوان به سواحل شمال و جنوب کشور اشاره نمود. در سراسر دنیا شهر های ساحلی به دلیل وجود آب و هوای خوب خصوصا”در فصل مناسب، میهمانان فراوانی را در خود جای میدهند. این حجم جمعیت و تمرکز آن در مناطق ساحلی به طور طبیعی آلودگی هایی را به همراه خواهد داشت که مسئولین امر تدابیر مناسب برای پاکسازی سواحل را می اندیشند.

از نکات مهم در آلودگی سواحل میتوان به پسماندهایی اشاره کرد که در اثر مرور زمان در خاک فرو رفته و با فاصله اندگی از پوست کف پا و بدن مسافرین خصوصا” کودکان قرار میگیرند. در بین این پسماندها میتوان به ته سیگار آن هم در حجم بسیار زیاد همچنین سر سوزن های رها شده اشاره نمود. البته دامنه پسماند ها در سواحل بسیار وسیع بوده و با گذشت زمان مقدار زیادی از آنها در خاک فرو رفته و از دیده پنهان میشود.

استفاده از تکنولوژی های روز باید به کمک مقامات اجرایی برسد تا بتوان سواحل و مناطق گردشگری پاک و ایمن داشته باشیم. بررسی های اینجانب به این نتیجه رسید که یک دستگاه مکانیکی ساده برای پاک سازی سواحل در داخل کشور تولید شده، استفاده از آن میتواند پسماندهای فرو رفته در خاک را تا عمق ۲۰ سانتی متر بیرون کشیده و ساحلی تمیز و به دور از آلودگی در اختیار گردشگران قرار دهد.

با احترام

امیر سیفی زاده

این مطلب را هم بخوانید!

معرفی شرکت BSR-Berlin

وظیفه این شرکت بازیافت پسماند – گیاه، درخت، بوته درخت های کریسمس، میوه و سبزیجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *